Weekend

I fredags dorg jag till Gagge för att fira Jonte's 18års dag. Mycke folk och någon jävel snodde av min whiskey. Sånt blir man pissed på. Halvskum kväll, fick reda på dåliga nyheter och det hela slutade på ett sett jag inte kunnat föreställa mig. Det var visserligen bra, men jag har nog inte riktigt hunnit smälta det än.
Sov där och lördagen blev bakisdag för alla utom mig men jag stannade och vi lagade mat, snackade och tog det lugnt. Meningen var att jag skulle dragit på Neo Pangea's gig och supportat i rockkarusellen, men tiden rann iväg och jag kom på det försent. Vi köpte snask istället och gick över till Haag. En rolig liten Lizz joinade och var social, vi gick ner till donken och käkade. Jonte kom förbi, och sen drog vi hem på småtimmarna.

Imorse fick jag stressa upp vid tio för att dra hem till arg morsa eftersom jag glömt nyckeln, så nu sitter jag o kollar på How i met your mother, käkar godis & dricker påskmust.

Var nyss ute på balkongen och tog en cigg i pausen, det snöar?! Fyfaaaan, det räcker.

Filmtips också: Donnie Darko
Ingen mysfilm kanske, den är lite för "djup" för sånt. Den är inte alls uppenbar utan ger utrymme att tänka och förstå tomma bitar själv. Inget lyckligt slut alls, men ändå väldigt fint på ett sätt. Skräckfilm är väl dumt att kalla den, inte riktigt psycho heller. Lite thriller över den? Definitivt värd att kolla upp anyway.


Comments
Postat av: Eriiza

Donnie Darko är helt underbar.

Dock så måste man förklara mycket för andra som inte riktigt förstår den.

Som sagt, inte för att den är uppenbar, men ändå. =)

2010-03-23 @ 10:48:07
URL: http://eriiza.webblogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Remember me?

E-mail: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0